حل معادلات انتگرال با هسته های لگاریتمی بوسیله چند جمله ای های چبیشف

پایان نامه
  • وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه پیام نور - دانشگاه پیام نور استان آذرباییجان شرقی - دانشکده علوم پایه
  • نویسنده کبری طاهرخانی
  • استاد راهنما صداقت شهمراد مهدی صحت خواه
  • تعداد صفحات: ۱۵ صفحه ی اول
  • سال انتشار 1389
چکیده

در این پایان نامه که بر اساس مرجع (9) تدوین شده است، حل عددی معادلات انتگرال با هسته های لگاریتمی بوسیله چند جمله ای های چبیشف مورد بررسی قرار می گیرد. همچنین خطای روش و همگرایی آن مورد بحث قرار می گیرد. در پایان وضعیت روش ارائه شده در مقایسه با روش هم محلی با ارائه چند مثال ارزیابی می شود.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

حل عددی معادلات انتگرال با استفاده از چند جمله ای های چبیشف

در این پایان نامه روش چندجمله ای های چبیشف برای حل معادلات انتگرال فردهلم و ولترا خطی و غیرخطی،معادلات انتگرال-دیفرانسیل فردهلم-ولترا خطی معرفی شده است. روش بر اساس نقاط کالوکیشن چبیشف پایه گذاری شده است. این روش معادلات انتگرال را به دستگاه معادلات جبری تبدیل می کند که مجهول های معادله، ماتریس ضرایب چبیشف می باشد و به این ترتیب جواب مسائل بر حسب سری های متناهی از چندجمله ای های چبیشف بدست می آید.

موجکهای چبیشف برای حل عددی معادلات انتگرال تصادفی ولترا با روش کمترین مربعات

این مقاله با استفاده از موجک چبیشف و روش کمترین مربعات، یک روش تقریبی برای حل معادله انتگرال ایتو-ولتراارائه می دهد. معادله انتگرال ایتو-ولترا با روش کمترین مربعات به وسیله موجک چبیشف به یک دستگاه معادلات خطیتبدیل می شود که آنالیز خطای روش پیشنهادی، ارائه شده و سرعت همگرایی نیز اثبات شده است. همچنین مثال هایعددی میزان دقت و کارآمدی این روش را نسبت به روش ماتریس عملیاتی تصادفی نشان می دهند.

متن کامل

حل عددی معادلات انتگرال با هسته های لگاریتمی توسط چندجمله ای های متعامد

این پایان نامه مبتنی بر حل عددی معادلات انتگرال ولترای نوع دوم منفرد ضعیف با هسته های لگاریتمی با استفاده از چندجمله های متعامد می باشد. هدف ما از انجام این رساله، بررسی حل عددی این نوع معادلات، با استفاده از روش بسط متناهی چندجمله های چبیشف و لژاندر [ 8 ،7 ]، و نیز تحلیل خطا و همگرایی آنها می باشد. در نهایت نتایج عددی و همگرایی این دو روش با برخی روش های عددی از جمله روش هم محلی با چندجمله ای ...

15 صفحه اول

چند جمله ای های استرلینگ و کاربرد آنها در حل انتگرال ها

در این مقاله ابتدا چندجمله ای های استرلینگ‎ معرفی و روش محاسبه آنها در نرم افزار r‎ و کاربردشان در حل رده ای از انتگرال ها را بیان می کنیم که در محاسبه گشتاورها‏، گشتاورهای آماره های مرتب‏، آنتروپی های رنی و شانون و... در توزیع های آماری بر حسب این نوع انتگرال ها، نقش بسزایی دارد. سپس با استفاده از ‏آن‏، گشتاورهای دو توزیع آماری مرتبط با این انتگرال ها را به دست می آوریم.

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه پیام نور - دانشگاه پیام نور استان آذرباییجان شرقی - دانشکده علوم پایه

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023